Jei vaikas dažnai serga (II dalis)

Kokių priemonių imtis, jeigu vaikas persirgo ūmia kvėpavimo takų liga?

  • Organizuok mažylio dienos režimą ir sumažink fizinį krūvį: leisk dieną ilgiau pamiegoti, maitindama atsižvelk į apetitą ir skonį, neįtrauk vaiko nemėgstamų patiekalų. Duok vaisių ir daržovių, natūralių sulčių, po truputį ilgink gryname ore praleidžiamą laiką, leisk judėti vis daugiau, stebėk, ar neatsirado nuovargio požymių (kvėpavimas tampa dažnesnis, oda pablykšta, atsiranda raumenų silpnumas).
  • 7–10 dienų daryk vaistažolių arbatų (eukaliptų, šalpusnių) ir propolio inhaliacijas.
  • Atlik krūtinės ląstos ir gydomosios kvėpavimo gimnastikos kursą.
  • Patartina gerti vaistažolių nuovirus ir arbatas.

Kvėpavimo pratimai

Šie pratimai primena gimnastiką, tačiau jų metu tariami įvairūs garsai. Ikimokyklinio amžiaus vaikams ir pradinukams visa tai turėtų priminti žaidimą.

  • „Laikrodis“. Reikia atsistoti, šiek tiek praskėsti kojas, laisvai nuleisti rankas, po to jomis pamosuoti pirmyn ir atgal, sakant „tik-tak“. Kartojama 10–12 kartų.
  • „Trimitininkas“. Tegul vaikas atsisėda ant kėdutės, rankas laiko prie burnos taip, tarytum turėtų jose trimitą. Reikia lėtai įkvėpti ir garsiai išleisti garsą „pfff“ (lyg pūstų). Pakartoti 4–5 kartus.
  • „Mosavimas sparnais“. Atsistojama tiesiai, kojos praskėstos, rankos nuleistos. Reikia ištiesti rankas į šonus ir suduoti jomis per šlaunis, iškvepiant sakyti „kakariekū“. Pakartoti 5–6 kartus.
  • „Verda košė“. Atsisėdama ant kėdutės, viena ranka padedama ant pilvo, kita – ant krūtinės. Įkvepiant įtraukiamas pilvas ir išpučiama krūtinė, iškvepiant – krūtinė nuleidžiama, įtempiamas pilvas ir garsiai sakoma „šššššššššššššš!“ Kartojama 5–6 kartus.
  • „Traukinukas“. 20–30 sekundžių vaikštoma po kambarį, atliekant rankomis judesius ir sakant „čiuku čiuku“.
  • „Pompa“. Atsistojama tiesiai, rankos nuleistos. Įkvepiam, palenkiame liemenį į šoną. Iškvepiam, rankos slysta šonais, tuo metu garsiai tariam „sssss!“ ir grįžtame į pradinę padėtį. Tada lenkiamės į kitą šoną. Kartojama 6–8 kartus.
  • „Reguliuotojas“. Tegul vaikas atsistoja ir praskečia kojas. Viena ranka pakelta į viršų, kita – į šoną. Įkvepiama per nosį, iškvepiant pakeičiama rankų padėtis ir tariama „rrrrr“. Kartojama 4–5 kartus.
  • „Augu didelis“. Atsistojama tiesiai, kojos suglaustos. Rankos keliamos į viršų, gerai pasitempiama, pasistiebiama ant pirštų – įkvėpimas, rankos nuleidžiamos, nusileidžiama ant žemės ir iškvepiant tariama „uchhhhh!“ Kartojama 4–5 kartus.
  • „Slidininkas“. Judėti reikia kaip einant su slidėmis. Iškvepiama per nosį, tariant „mmmm“. Kartoti 1,5–2 minutes.
  • „Skrendančios žąsys“. Lėtai vaikščiojama po kambarį: įkvepiant rankos ištiesiamos į šonus, iškvepiant – nuleidžiamos, sakoma „ga ga ga“. Kartojama 1–2 minutes.
  • „Šviesoforas“. Atsisėdama, kojos suglaudžiamos. Rankos pakeliamos į šonus ir iškvepiant lėtai nuleidžiamos (tariama „ssss“). Kartojama 3 kartus.

Pratimus patartina atlikti iš viso du kartus per dieną – rytinės mankštos metu ir vaikštinėjant lauke. Ypač naudinga, jeigu vaikutis kartu dar ir grūdinamas (tinka oro vonios, prausimasis 18–28 laipsnių temperatūros vandeniu, miegas gryname ore, pasivaikščiojimai lauke du kartus per dieną, saulės vonios, kontrastinis kojų dušas, burnos skalavimas virintu kambario temperatūros vandeniu su vaistažolėmis vaikams iki 4 metų, gerklės skalavimas vyresniems).

Ką reikėtų daryti ištisus metus?

  • Papildomai įtraukti į vaiko racioną šviežių vaisių, uogų ir daržovių (tai obuoliai, slyvos, juodieji serbentai, kopūstai, žalieji žirneliai, morkos, svogūnai, česnakai ir pan.).
  • Reguliariai skalauti po valgio burną šaltu vandeniu.
  • Daryti rytinę mankštą, įtraukti kvėpavimo ir fizinės kultūros pratimus: lėtai įkvėpti ir iškvėpti pro nosį, ilgai tarti „mmmm“. Naudingi aptrynimai vėsiu vandeniu suvilgytu rankšluosčiu.
  • Reguliarūs pasivaikščiojimai parke ir miške. Žiemą patartina susirasti slides ir rogutes, vasarą – važinėtis dviračiu. Pasirūpink, kad vaiko apranga ir avalynė būtų tinkama.
  • Jeigu padidėja nervų sistemos jaudrumas, reikėtų naudoti vaistažolių arbatas (gerti jas 3 savaites ir daryti 10 dienų pertraukas). Tinka valerijonai (15 g džiovintos smulkintos šaknies stiklinei verdančio vandens), mėtos, jonažolės (10 g žolės stiklinei vandens). Šios vaistažolės gali būti naudojamos įvairiuose mišiniuose. Nuovirai ir arbatos geriami po vieną šaukštą 3–4 kartus per dieną (prieš valgį).
  • Laiku gydykite lėtinių infekcijų židinius (dantų ėduonį, lėtinį tonzilitą, adenoidus ir t. t.).

Specialios gydomosios priemonės

  • Burnos ertmės skalavimas ramunėlių (10 g žiedų stiklinei vandens) arba eukaliptų lapų (10 g lapų stiklinei vandens) nuoviru, medetkų (arbatinis šaukštelis stiklinei vandens) arbata. Kursas trunka visą savaitę, skalaujama nuo 1 iki 3 kartų per dieną.
  • Organizmo atsparumui didinti geriami vitaminai, polivitaminų ir mikroelementų kompleksai (1 mėnesį), erškėtuogių arbata (1–2 mėnesius), ežiuolės ekstraktas ir kt.
  • Dažniau daryk vonias su ramunėlių, ąžuolo žievės nuoviru, pušų ekstraktais arba jūros druska.
  • Taškinis masažas.

Kas iš šių priemonių tavo vaikučiui tiks labiausiai, pasakys gydytojas.

» Rašyti komentarą
» Komentarai
Mama
2012-02-09 16:42
Atsispausdinau pratimukus. Bandysime
Šakutė
2012-02-09 10:54
Svarbiausia - tinkama mityba, fizinis aktyvumas, grūdinimasis. Visa kita - smulkmė.
Aušra
2012-02-09 09:00
tie žaidimai (kvėpavimo pratimai) atrodo labai smagūs