Ankstyvas kūdikių plaukiojimas (II dalis)

Užsiėmimus geriausia daryti kiekvieną dieną, antroje dienos pusėje, bet ne rečiau kaip 4 kartus per savaitę. Jei po plaukiojimo vaikas tampa neramus, prastai miega nakties metu, pabandyk plaukiojimą perkelti į pirmąją dienos pusę. Treniruotis geriausia likus 1.5-2 valandoms iki maitinimo, tačiau ne anksčiau kaip po 1–1.5 valandos po maisto.

Pirmąjį mėnesį užsiėmimų trukmė priklauso nuo fizinio mažylio išsivystymo. Jei gimęs kūdikis svėrė 3-4 kilogramus , treniruotės trukmė gali būti 12-14 minučių, jei svoris neviršijo 3 kilogramų – treniruotė turėtų trukti ne ilgiau nei 8-10 minučių. Kiekvieną mėnesį užsiėmimo trukmė turėtų būti prailginama 3 minutėmis, taigi sulaukus metukų treniruotės turėtų trukti jau 40-50 minučių.

Kiekvieno užsiėmimo metu būtina palaikyti teigiamas vaiko emocijas ir stebėti, kad plaukimas nekeltų baimės. Vos gimęs kūdikis nebijo vandens, todėl jei ta baimė atsiranda – vadinasi kalti yra suaugusieji. Jei vaikutis pradėjo rodyti kaprizus, pabandykite padaryti nedidelę pertraukėlę ir jį nuraminti, tačiau jeigu jis niekaip nenusiramina – procedūrą reikėtų nutraukti.

Masažas ir gimnastika prieš plaukimą

Kiekviena plaukimo pamoka turėtų prasidėti nuo lengvo masažo ir paprastų gimnastikos pratimų, vadinamų “sausuoju plaukimu”. Šie pratimai būtini, nes padeda vaikučiui įsisavinti plaukimo judesius, be to – tai labai svarbus psichologinis motinos ir vaiko kontaktas. Norėtume atkreipti dėmesį į tai, kad “sausasis plaukimas” nėra įprastų kasdienių pratimų pakaitalas.

Masažuok vaiko odelę iš šonų, centro link, lengvai minkdydama raumenis. Iš pradžių patrink ir paglostyk pėdutes, kojas, rankas, dilbius, mentis, o tuomet kaklą, kūtinę ir pilvą. Masažą daryk 3-4 minutes, po mėnesio gali prailginti iki 7 minučių. Prieš pradedant gimnastikos pratimus leisk mažyliui kelias minutes pailsėti. Visos procedūros metu švelniai kalbink kūdikį, nes tai padeda jam teigiamai nusiteikti.

Pratimai kojoms

  • Paguldyk vaikutį ant nugaros ištiestomis kojomis. Rankomis suimk mažylio pėdutes ir pakaitomis kelk kojytes į viršų ir nuleisk ženyn (tarsi plaukiant kraulio metodu). Su kiekviena kojyte reikėtų atlikti 10-20 judesių, tuomet padaryk kelių minučių pertrauką ir pakartok viską dar 2 kartus. Po mėnesio pratimų skaičių padidink iki 4 kartų, o dar po mėnesio iki 5 pakartojimų su pusės     minutės pertrauka.    
  • Paguldyk vaikutį ant nugaros ištiestomis kojomis. Rankomis suimk mažylio pėdutes     ir tuo pačiu metu abi kojas sulenk per kelius, praskėsk į šonus ir staigiai ištiesk, sugrąžindama jas į pirminę padėti (tarsi plaukiant varlytės metodu). Reikėtų atlikti 8-10 tokių judesių  ir pakartoti dar 4-6 kartus su minutės pertrauka.     

Pratimai rankoms

  • Paguldyk vaikutį ant nugaros, ištiestomis ir prie šonų prispaustomis rankomis, delniukais į apačią. Paimk rankutes už riešų ir lėtai kelk     40-50 laipsnių kampu, didindama kampą iki 90, o tuomet ir iki 180     laipsnių. Tuomet atlik 10 tokių judesių per 20 sekundžių     (tempas gana greitas), leisk mažyliui pailsėti ir pakartok tą patį per 30 sekundžių. Iš viso atlikite 3 pratimų kompleksus su minutės pertrauka.    
  • Paguldyk vaikutį ant nugaros, ištiestomis ir prie šonų prispaustomis rankomis, delniukais į apačią. Laikydama jo rankutes už riešų     pritraukinėk jas prie krūtinės, sulenkdama per alkūnes, tuomet kelk į viršų ir nuleisk per šonus (tarsi plaukiant varlyte).     

Pradedame treniruotę

Kiekviena treniruotė turėtų vykti pagal nustatytą tvarką, kuri padeda mažyliui suprasti, ko iš jo norima ir tikimasi. Kiekviena pamokėlė apima 2-3 pasikartojančius ciklus, trunkančius po 3 minutes. Ciklų skaičius su amžiumi didėja.

Po masažo ir pratimų pernešk vaikutį nuo stalo į vonią. Laikyk vaiką už pažastų, galvą prilaikydama nykščiais ties apatiniu žandikauliu. Į vonią vaikutį įdėk stačiomis, stebėdama, kad vanduo neapsemtų veiduko. Tuo metu turėtum pasakyti “Stovim” ir palaikyti mažylį stovintį 15 sekundžių. Labai svarbu, kad vaikas kojomis remtųsi į vonios grindis. Tuomet pasakyk “Einame”, šiek tiek palenk vaiką į priekį ir jis savaime pradės maskatuoti kojytėmis tarsi eidamas. Eiti reikėtų nuo vieno vonios galo iki kito. Kai tik pasieksite kitą vonios galą, vėl pasakyk “Stovim” ir leisk vaikui 15 sekundžių pailsėti.

Po poilsio pereikite iš stovėjimo pozos, į gulėjimą ant nugaros. Naudokis dviejų rankų prilaikymo metodu. Nepamiršk, kad ausytės ir krūtinė turi būti po vandeniu. Nekelk vaiko galvos į viršų: ji turėtų būti viename lygyje su kūnu, tik šiek tiek prilaikoma mamos rankų. Pradėkite plaukimą nuo vieno vonios krašto, kad mažylis galėtų atsispirti kojytėmis ir su tavo pagalba pasiekti kitą kraštą bei grįžti atgal. Pakartokite tai 6-8 kartus. Kai pajausi, kad jau pripratai laikyti mažylį vandenyje ir jautiesi užtikrinta savo jėgomis, pereik prie prilaikymo viena ranka. Po to vėl pakartok prieš tai darytą stovėjimo ir ėjimo pratimą. Pirmoji ciklo pusė įveikta.

Antroji pratimų ciklo pusė – tai plaukimas ant krūtinės, trunkantis 2-2.5 minutės. Naudokis dviejų rankų prilaikymo metodu. Kai tik pajausi, kad jau pripratai laikyti mažylį vandenyje ir jautiesi užtikrinta savo jėgomis, pereik prie prilaikymo viena ranka. Iš viso atlikite 6-8 plaukimus pirmyn ir atgal nuo vieno vonios krašto iki kito. Po to vėl pakartok prieš tai darytą stovėjimo ir ėjimo pratimą.

Tokiu būdu, vieno ciklo metu mažylis nuplauks maždaug 36-46 metrus. Pirmojo užsiėmimo metu pratimukus kartokite 2-3 kartus, o kas mėnesį pridėk po dar vieną pratimų komplekso pakartojimą.

» Rašyti komentarą